Hello,
Ik zou graag weten of er iemand mij kan helpen met het volgende probleem. Mijn Fiat 500 heeft altijd goed gereden tot verleden jaar.Na een rondrit was het of de wagen niet genoeg vermogen had.De wagen wou steeds stil vallen.De ontsteking is goed dus moest het de benzine toevoer zijn.Benzine pomp en carburator vervangen en filter tussen gezet.Maar het probleem blijft zich voordoen .Ondertussen wel gezien dat de benzine tank niet meer zo goed was ,roest binnen in.Omdat ik denk dat misschien de leidingen verstopt zouden zijn ,heb ik de toevoer dan maar via een jerrycan gedaan rechtstreeks aan de benzine pomp.Maar ook dan wilt de motor niet echt goed draaien.Heb de indruk dat de benzine pomp niet genoeg aanzuigd,alhoewel ze perfect werkt.Iemand een idee wat het zou zijn?
Kris
problemen tijden het rijden
-
- BerichtenCOLON 29
- GeregistreerdCOLON Vr Dec 11, 2015 12:30 pm
Re: problemen tijden het rijden
Hallo Kris,
Indien ontsteking en benzinetoevoer goed zijn, dan kan het probleem zich in de kleppen zitten met compressieverlies tot gevolg, of zuigerveren die verleten zijn, waardoor er ook lagere compressie is.
Indien je er niet uit komt, mag je me steeds contacteren op 0477 729451.
Met vriendelijke groeten,
Jacky
Indien ontsteking en benzinetoevoer goed zijn, dan kan het probleem zich in de kleppen zitten met compressieverlies tot gevolg, of zuigerveren die verleten zijn, waardoor er ook lagere compressie is.
Jacky
My 500 forever
Jacky,JackydeMetz schreefCOLON ↑Ma Jul 09, 2018 1:24 pm Hallo Kris,
Jacky
Sorry voor het laat antwoorden op je antwoord.Heb ondertussen terug alles nagekeken en uitgekuist.Wat echt het probleem was weet ik ook niet maar de wagen rijd terug prima.Enig idee hoe je een dachboard van fiat 500L uit 1969 er uitneemt?
groetjes Kriss
-
- BerichtenCOLON 29
Onderaan het dashboard zitten 2 uitsparingen (linksonder en rechtsonder) waar je met een platte schroevendraaier onder de klemmen dient te gaan en deze dan omhoog duwen. Tegelijkertijd het dashboard wat naar boven kantelen, te beginnen van de onderzijde... eigelijk is een derde hand hier makkelijker....
My 500 forever
-
- BerichtenCOLON 29
Hey,
Ik rijd al 30 jaar in een 500je en heb het nooit vermoeiend gevonden om ermee te rijden door de kleine afmetingen met mijn lengte van 1m88. Dit wil niet zeggen dat lange ritten niet meer vermoeiend zijn dan bij een meer comfortabele auto. De lagere rechtdoor stabiliteit en vooral het lawaai van de motor zijn 2 factoren die je sneller naar een rustmoment doen overgaan.
Maar ondanks dat schrikken lange afstanden (over de snelweg) mij niet af.
Ik rijd al 30 jaar in een 500je en heb het nooit vermoeiend gevonden om ermee te rijden door de kleine afmetingen met mijn lengte van 1m88. Dit wil niet zeggen dat lange ritten niet meer vermoeiend zijn dan bij een meer comfortabele auto. De lagere rechtdoor stabiliteit en vooral het lawaai van de motor zijn 2 factoren die je sneller naar een rustmoment doen overgaan.
Maar ondanks dat schrikken lange afstanden (over de snelweg) mij niet af.
My 500 forever
-
- BerichtenCOLON 2
- GeregistreerdCOLON Wo Aug 14, 2019 5:11 am
problemen tijden het rijden
Hoi, mijn smart automaat, valt tijdens het rijden ineens uit, na een tijdje kan ik m wel weer starten.
Hij geeft in mijn scherm aan of 3 streepjes of een hele andere versnelling.
Help???
Hij geeft in mijn scherm aan of 3 streepjes of een hele andere versnelling.
Help???